söndag 15 mars 2020

Ville inte hem idag...

 Det här är balkonglådan med mårbackapelargoner som var på Rebeccas balkong i somras. Jag tog hem den i höstas för att försöka övervintra dem nere i källaren i Komstad. Så här ser de ut nu 😏 En ranglig pinne rätt upp på var och en samt en som dött, men de andra fyra har klarat vintern. Nu ska jag klippa ner dem för att försöka få dem att grena sig. De jag klipper av sätter jag i vatten så att de kan bilda nya rötter. Sen kommer jag nog att sätta dem här på Trolle Hill i nya krukor nånstans. Ja, jag tog med balkonglådan hem idag så att jag kan passa allting ordentligt 😊

Jag fick också äntligen upp min ampel som jag gjorde för flera månader sen. 

Hu, vad kallt det varit idag. Lika skönt och vårlikt som det var igår, lika kallt och blåsigt var det idag. Jag ville verkligen inte åka hem idag 😔 Jag ville vara kvar i Komstad och börja med mitt vårbruk. Jag måste köpa mer jord och fylla upp mina odlingslådor med. Jag har fler fruktträd som ska klippas. Jag ska också se ut vilka grönsaker jag ska sätta i år. Nu börjar det roliga...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...