fredag 27 mars 2020

Vårfixet fortsätter denna helg...

Nu får de klippas ner
Så kallt som det varit under en veckas tid nu har det inte varit på hela vintern. Skönt ändå med lite kyla. Naturen behöver det 😊 Denna helg tänkte jag fortsätta fixa lite i trädgården. Jag började så smått förra helgen med att räfsa vår lilla gräsmatta och sätta vårblommor i krukor och amplar. Imorgon tänkte jag klippa ner allt prydnadsgräs. Det blir rejält skräpigt efter dem under vintern, men nu är det så pass varmt att nu får de kapas av så det nya kan växa upp. Rebecca kommer hem denna helg, så jag hoppas hon vill hjälpa till med det. Kanske jag också kan rensa dammen från en hel del löv, i alla fall det som ligger längs kanterna och som man når lätt. När vattnet är riktigt klart kan man se att där ligger mycket löv på botten i dammen. Det hade varit bra att försöka få upp mycket av det, men vi har inte riktigt kommit på nåt bra sätt än.

Jag tror också att det blir en runda bort till Öspab, de har öppnat för säsongen. Jag behöver köpa ett gäng säckar toppdress till gräsmattan. Vi gjorde det ifjol också och det går åt fler säckar än man kan tro. Åh, vad härligt det är att äntligen kunna vara ute och jobba 😊🌱

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...