fredag 20 mars 2020

Usch för fästingar...

I år får jag faktiskt ge mig. Jag har inte gett mina hundar Bravecto, det fästingmedel som jag tror är det medel det flesta ger sina hundar, då jag inte velat ge dem vad jag kallar gift. Nu är även min gräns nådd. Jag har gett dem naturmedel istället tidigare år. Ifjol  var där så mycket fästingar och i år med denna obefintliga vinter kan man bara ana hur det kommer att bli 😌

Jag fick utskrivet av veterinär häromdan och idag har de fått sin första omgång. En dos varar i tre månader, sen blir det ytterligare en omgång. Jag antar att det blir två doser på ett år. Raffe och Leia har redan haft några fästingar på sig och senast nu i eftermiddag tog jag två st på Leia, så därför är det läge att börja redan nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...