lördag 7 mars 2020

Tidig vårstädning...

Idag har vi haft storstädning här hemma 😊 Minns ni att jag innan jul fick kontakt med en kusin som jag bara hade en aning om att jag hade. Härom kvällen ringde jag till honom och nu har vi bestämt oss för att träffas. Han och hans sambo ska komma hit på fika. Det blir ju riktigt spännande att höra hans historia om släkten på min mammas sida. Jag vet inte så jättemycket om dem, och ändå bodde de precis där jag bor nu. Märkligt nog. Grunden till min mormors mormor och morfars hus har jag varit och kollat in. Den ligger bara några hundra meter från vårt hus.

Det har också varit riktigt fint väder idag. Fåglarna kvittrar och vårkänslorna infinner sig. Hela huset är nu genomvädrat, och jag har haft alla våra stora mattor ute 😊

Jag hittade en ny hundleksak i mina gömmor här hemma idag. Jag visste att den inte skulle hålla många minuter för Leias vassa tänder, och visst gick den i sönder men hon har haft så kul med den i eftermiddag. Den roliga var att medan Leia höll på med denna nya leksak gick Raffe och hämtade en röd tuggleksak som ligger där ute och började jaggla med den. Gamle gubben, haha...

Denna veckan som kommer blir Leia två år. Sen veckan efter blir Raffe sju år 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...