söndag 22 mars 2020

VĂ„rblommor och yoga...

Denna helg har verkligen varit en utomhus-helg 😊 Och ett plus för det hĂ€rliga vĂ€dret. IgĂ„r var vi hela dan hos vĂ„ra hundars uppfödare och hjĂ€lpte henne med att röja hennes vĂ€g. DĂ€r var sĂ„ mycket ris och buskar som vĂ€xte ut i vĂ€gen, sĂ„ dĂ€r behövdes en uppryckning. Allt ris Ă€r nu samlat i en stor hög, sĂ„ nu Ă€r Ă„rets valborgsbrasa ocksĂ„ rĂ€ddad 😊

Vi var hemma relativt sent igĂ„r kvĂ€ll, sĂ„ idag Ă€r det en sĂ„n dĂ€r dag dĂ„ vi har pulat hĂ€r hemma och Ă€tit rester till lunch. Jag Ă€lskar sĂ„na dagar 🌞 Solen skiner frĂ„n en blĂ„ himmel och man Ă€r ute hela dan och man kan fixa en massa smĂ„grejer som man inte kunnat göra innan för att det bara regnat och regnat hela tiden. Bland annat har jag slĂ€ngt vinterns ljung och satt minipĂ„skliljor i mina amplar och pensĂ©er i min kruka pĂ„ trappan. HĂ€rliga vĂ„r... !

Sen kan jag Ă€ven tipsa om en annan grej. Yoga Girl startade en yoga-challenge i fredags. Ett gratis yoga-pass per dag i 30 dagar. Ett ypperligt tillfĂ€lle att prova pĂ„ olika sorters yoga eller prova pĂ„ yoga över huvud taget om man inte gjort det förut.. Man registrerar sig gratis pĂ„ hennes hemsida och sen Ă€r det klart. Det första passet, i fredags, var ett pass helt i min smak, nĂ€mligen restorative yoga. Lördag och söndag har varit vinyasa yoga. Det Ă€r lite tuffare och jag har inte kunnat eller orkat göra allt, men det Ă€r det som Ă€r sĂ„ bra med yoga. Man gör vad man kan och orkar 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...