måndag 11 november 2019

Veterinärbesök...

Frulle har haft besvär med sina öron från och till länge, men i slutet av förra veckan blev det riktigt dåligt. Jag trodde först att han fått nån hjärnblödning då han vinglade och hade svårt att hålla balansen. Detta var i fredags  men på lördagen kändes han ändå mer stabil och han har ätit hela tiden, även om han ätit mindre än vad han brukar, och gått på lådan Sen igår märkte jag att det började rinna ut var från det ena örat, så idag ringde jag till vårt djursjukhus och fick en akuttid i eftermiddags. 

Våran lille Frulle har varit ute på ofrivilligt äventyr
Så nu är han ordentligt rengjord och de har tagit odling. Nu ska jag själva rengöra morgon och kväll och så får han säkert antibiotikadroppar också när odlingen är klar. Det blir ju det värsta för han tycker inte om när man håller på med öronen, men vi får försöka hjälpas åt. Han fick lugnande när han skulle undersökas. Det hade aldrig gått annars. När vi kom hem nu ikväll åt han, men han är fortfarande lite groggy känns det som. 

När jag ringde dit i förmiddags frågade de om det var Frippe. Ja, vi döpte honom till det en gång i tiden, men vi säger bara Frulle nu, haha... Han är 15 år nu och för ca 14 år sen, gissar jag att det är, blev han kastrerad där. Det är dessa två gånger han varit hos veterinär i sitt liv 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...