söndag 17 november 2019

Landningsbana på Trolle Hill...

Jag brukar ibland visa bilder på vår "landningsbana" nere på Österlen (lampor som vi har infällda i vårt trädäck där"). Nu har vi det även här hemma på Trolle Hill och då mer i sin rätta bemärkelse. På vår väg upp till huset har Mats fällt in i asfalten några slags avancerade lysdioder som laddas upp under dagen. Riktigt fräckt är det, i alla fall 😊 Undrar vad sopgubbarna ska tänka när de ser det, haha...

Igår kväll var vi på fest. Varje år ordnas det fest i vår vägsamfällighetsförening. Vi åt ärtsoppa och drack punsch. Sen var det kaffe och tårta och lite lekar också såklart. Det var riktigt trevligt och vi var inte hemma förrän vid halv ett i natt, så det blev lite sovmorgon imorse.  Hundarna fick vänta till halv åtta innan jag masade mig upp.

Jag måste också berätta hur det går för Frulle efter vårt veterinärbesök. Det går över förväntan. Jag ger honom först rengöringsvätska i öronen. Sen efter en stund är det några andra örondroppar som ska i. De är mer antibakteriella. Jag klarar det faktiskt själv också. Jag får hålla honom i ett järngrepp med högerarmen och högerhanden och då samtidigt hälla i vätskan i öronen med vänstern. Det går bättre och bättre för varje dag. Han spjärnar emot och fräser efteråt när jag sätter ner honom på golvet 😏 men det funkar som sagt över förväntan. Han skakar inte alls på huvudet nu och man märker på honom att han har nästintill inget besvär i öronen längre. Det var bra att jag åkte iväg med honom. Jag har förbannat mig själv nu i efterhand att jag har hanterat katterna alldeles för lite med att kolla i munnen, öronen, klor och sånt där. Med hundarna håller man ju alltid på överallt, men med katterna har det varit sämre. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...