torsdag 28 mars 2019

Nu är det dags igen...

Usch ja, nu är det dags att mota bort de där äckliga fästingarna. Raffe och Leia har haft några på sig de senaste dagarna, så nu beställde jag hem Fixodida som jag brukar använda mig av. Detta är naturmedel och funkar tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd. Det är ju inte 100% skydd för hundarna, men som sagt, det räcker för mig. Jag försöker gå igenom hundarna varje kväll för att ta bort de som ändå satt sig fast, och jag som har två hundar kan ju göra så. 

Redan fredag imorgon. Vi blir nog hemma denna helg och fixar med damm och trädgård. Dammen behöver sig en städomgång nu inför våren 😊 Jag hoppas att vi har några fiskar kvar i den. I höstas i samband med att kylan kom och fiskarna gick ner för vintervila hade vi en häger här, så jag har ingen koll på om han fick tag i några. Jag hoppas Bruno är vid liv. Den stora brunguldiga koikarpen som kommer vid kanten och vill ha mat 🐠

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Nu såg jag att vi båda gjort inlägg om fästingar igår!
Ha en fin fredag.
Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...