lördag 23 mars 2019

Flitens lampa har lyst idag minsann...

Idag har vi varit såå flitiga 😃 Vi hängde på låset till tippen och därefter körde vi till Lantmännen för att köpa ny jord. Jorden i mina odlingslådor har sjunkit så pass mycket att de behöver fyllas på. Nu är sättpotatisen också i jorden i ena lådan. I jordgubbslådan rensade jag först bland plantorna, sen fyllde jag bara på lite lätt med ny jord ovanpå. Jag får se hur det funkar att göra så.

Här får jordgubbarna lite ny jord på sig
Alla fruktträden blev också klippta idag och även vinbärsbuskarna fick sig en uppryckning efter att ha varit helt vildvuxna. Något som däremot fick offras helt idag var min rönnsumak. Den tog för mycket ljus och eventuellt vill jag ha fler odlingslådor där. Motorsågen fick åka fram till Mats glädje, ska jag kanske säga 😊

Här åker den ner 😒
Vi somnar helt klart ovaggade ikväll, haha...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...