söndag 17 mars 2019

Kikärtsbiffar...

Igår gjorde jag biffar på kikärtor för första gången. Jag brukar köpa diverse sorter av veganska biffar att ha i frysen när Rebecca kommer hem, men nu hade jag bestämt mig för att göra egna. Det var inte alls krångligt. Kikärtor, purjolök, kokt potatis och kryddor. Det var allt som behövdes. Till paneringen skulle man ha polenta. Receptet finns här.

Rebecca var väldigt nöjd i alla fall 😊 Nu har hon grunden till matlåda i veckan. Av en burk kikärtor (modell större) blev det fem biffar. Dessa kommer jag definitivt att göra fler gånger. I början tyckte både Mats och jag att det var lite krångligt det här med veganmat, men nu har vi vant oss. Det är inte så svårt egentligen, det är bara att tänka om.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...