onsdag 23 maj 2018

Varit på Bowenterapi...

Gänget 😊💗
Idag har jag varit på något som jag aldrig provat innan, nämligen Bowenterapi. Mycket spännande faktiskt. Det är en mjuk metod där man aktiverar kroppens självläkande mekanismer med hjälp av lätta rullningar över muskler, senor och nerver. Jag ville prova detta då jag emellanåt har väldigt ont i min ländrygg. 

Idag gjorde terapeuten en balansering av kroppen. Det gör man tydligen alltid första gången. Nu ska kroppen sätta igång att läka och det tar ca tre dagar, och då vet man inte hur kroppen reagerar. Det rekommenderas att gå minst tre gånger, så jag ska dit på måndag igen. Jag hittade en bra hemsida om Bowenterapi, läs mer r. Sen tror jag också att jag har någon slags inflammation i min högerfot. Det kanske också kan läka sig självt, vem vet... 😊 Fortsättning följer hur det hela utvecklar sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...