fredag 4 maj 2018

Mina fröer ska ner nu..

Här ska det ner fröer 😊
Äntligen ska jag få ner mina fröer i jorden. Vi kom fram till Komstad i eftermiddags och det har varit en helt underbar eftermiddag och kväll här. Alldeles lugnt och solen har skinit. Jag hittade en oöppnad säck med odlingsjord som jag fyllde på med i min ena odlingslåda. Jorden har sjunkit ganska mycket sen vi gjorde dem. I denna ska jag ha dill, sallad och lök. Kanske jag får plats med lite morötter också. Jag har även köpt vaxbönor, men jag vet inte om jag får plats med dem. I mina andra två lådor har jag jordgubbsplantor i den ena och i den andra ska jag ha potatis. Jag behöver mer ny jord att fylla upp med, så det får jag ordna imorgon. 

Det är så mycket att göra här i trädgården nu. Man hinner ju inte med. Tur att det är kortvecka även nästa vecka 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...