torsdag 24 maj 2018

Hängpelargon är en favorit...

Det blev en runda till Blomsterlandet idag efter jobbet. Äntligen har hängpelargonerna kommit, så det blev två stycken sådana till mina korgamplar här på Trolle Hill. Sen köpte jag ytterligare en till Komstad, fast med röda blommor. Jag har likadana korgamplar där (allt för att känna sig som hemma på båda ställena, haha 😊) Den ska hängas upp på garaget. Kommer att kanonfint med en röd hängpelargon där. Det var inte så lätt att få till dessa fint i amplarna med en liten Leia som skulle "hjälpa till" hela tiden, men jag fick till det bra ändå till sist 😊

Mina favoritpelargoner är Mårbacka och denna typ av hängpelargon. Mina Mårbacka har jag nere i Komstad där jag försöker övervintra dem i källaren och sen även sätta nya skott på våren. Det är svårare att hålla på med skott och sånt när man inte bor där permanent, men jag försöker så gott jag kan.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...