måndag 21 maj 2018

Som att ha bebis på nytt...


Att skaffa valp är lite som att få en bebis på nytt 😊 Man kan liksom inte slappna av och tro att hon ligger kvar på samma ställe som Raffe och India har gjort tillsammans. Hon var helt vild här igår kväll. Vår rundel som vi har på framsidan (den som man kör runt när man kommer upp till oss) är tydligen jätterolig. Inte så konstigt för där är ett litet vattenspel som man kan plaska i, högt gräs, blåbärsris, ormbunkar och en liten buske som man kan slita och dra i grenarna.

Sen har de sovit tillsammans ute i hundgården i natt och det har gått bra. Imorse fick de mat och sen var de med mig inne eller på verandan tills jag körde till jobbet. Jag var lite bekymrad över hur ätandet skulle fungera. Raffe äter ju så mycket fortare än henne, men hon är faktiskt ganska snabb på att äta upp sitt. När han ätit upp håller jag honom så att hon hinner äta, annars tar han ju hennes också. Vi får arbeta upp nån bra rutin. Jag minns inte hur jag gjorde med Raffe och India, men jag gjorde nog nåt sånt då också.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...