fredag 25 maj 2018

Fredag och äntligen Österlen...

Förrådet med hundgården
 Jag har verkligen längtat ner till Österlen under veckan, och nu har vi äntligen landat här. Det är så torrt här att gräset har börjat gulna. Får väl se om det utlovade regnet kommer imorgon. Jag började plantera om lite Mårbacka när vi kom och jag fick även upp den nya hängpelargonen i ampeln 😊

 Mina jordgubbar blommar för fullt. Tänk så gott det blir att bara gå och plocka där om några veckor. Jag får kanske lägga nåt nät över för fåglarna. Mina potatis i lådan bortom har också kommit upp. De ska jag kupa till imorgon.

Mina hortensior... Denna mörka röda färgen är bara så fin 😊 Leia trivs också här. Hon var lite försiktig i början och gick efter Raffe och låg vid honom, men efter ett tag tog nyfikenheten över. Nu har de båda däckat där ute efter att ha härjat runt. I natt ska de sova ute i hundgården här. Det blir första gången för Raffe faktiskt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...