måndag 13 november 2017

Logistiken har börjat...

Jag skrev här på bloggen för några veckor sen att det skulle bli en hel del logistik framöver för oss. Där är vi nu, kan jag säga 😊 Jag har som jag tidigare skrivit om forslat köksstolar från Komstad som både Rebecca och Aron ska ha. Denna helg blev det vår TV-bänk som vi haft i Komstad som åkte upp till Arons lägenhet. Den var ett lite förhastat köp av oss när det begav sig. Den är lite för modern för att ha där nere tillsammans med våra andra möbler, men hos Aron passar den perfekt. Så nu måste jag börja leta upp en ny tv-bänk eller något sideboard av något slag. Jag skulle vilja ha ett sideboard i teak. Det hade passat in kanon i stilen i det rummet.

Dessutom så beställde jag vårt nya soffbord idag. Enligt hemsidan var det inte leverans på det förrän i början av december, så det dröjer några veckor till innan det kommer. Vårt soffbord som vi har nu vill Aron ha, så det flyttar vi till helgen till hans lägenhet. Vår Hemnes-byrå som vi hade i hallen på gården och som vi haft förvarad i vårt gästrum på loftet fick också åka till Arons lägenhet i helgen. Det känns så bra när man kan byta och trixa så här istället för att bara köpa nytt. Det blir både roligare och billigare att kunna använda det man redan har i första hand. 

Jag har förresten inte visat nån bild på den nya mattan. Det blev riktigt bra. Den är så mjuk och skön att gå på. Lurbas gillar den också. Han la sig tillrätta på den redan första kvällen när jag lagt in den. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...