tisdag 28 november 2017

Kände för Janssons ikväll...

Jag har bestämt mig för att jag ska laga mer mat framöver. Det har varit så mycket under hösten, så det där med matlagning har inte alls känts som nånting roligt, bara ett tvång. Känner man bara att man har tid så infinner sig ofta lusten och glädjen också över att göra något 😊 När jag var yngre tyckte jag inte alls om att laga mat, nu kan jag faktiskt tycka det är riktigt roligt ibland.


Jag följer en kvinna på Instagram som bor nere på Österlen och häromdan gav hon ett tips som jag aldrig tänkt på att man kunde göra. Det var att man gör Janssons direkt i stekpannan. På det viset sparar man disk och för mig som gillar gjutjärn så är det perfekt att kunna servera direkt från pannan. Det funkar såklart lika bra med vilken gratäng som helst. Så ikväll har jag gjort Janssons. Så gott det ska bli med grovt bröd till. Perfekt kvällsmat 🍴

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...