onsdag 22 november 2017

Ett dygn i Kalmar...

Då har man varit en snabbrunda till Kalmar, närmare exakt ett dygn. Jag körde upp igår för att hälsa på Rebecca och hjälpa henne att komma iordning lite i lägenheten. Efter att jag kommit och packat in mina grejer gick vi in till centrum för att äta på Pinchos, en promenad på en kvart ungefär. De är tydligen ganska nya i Kalmar. Jag har varit på Pinchos en gång förut, men för Rebecca var det premiär. De hade även små veganrätter, så det funkade bra. Proppmätta blev vi i alla fall, och det var riktigt skönt att promenera hem efteråt. 

Smarrigt på Pinchos :-)
I förmiddags efter frukost körde vi ut till Hansa. Där ligger det mesta 😊 om man säger så, ni fattar. Först var vi på Ikea, sen in på Rusta och därefter Hemtex. Vi åt lunch också därute. Sen hem igen för att packa upp allt. När jag körde hemåt höll hon på att skruva ihop en hylla till toaletten 😊 Det blev inköp av lite allt möjligt idag som hon behövde. Täcke, kuddar, adventsljusstake, stolsdynor, lampor. Det enda vi inte kunde sätta upp var en tavellist som hon ska ha på väggen i köket. Den får Mats sätta upp när vi kommer dit nästa gång.

Det är så himla mysigt i Kalmar. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där. Alla dessa fina gamla hus. Både stora och små. Jag är så fascinerad över att Hemmakväll ligger i ett litet trähus från 1800-talet, typ 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...