onsdag 15 november 2017

Förkylning på gång, eller...

Jag tror att jag börjar bli förkyld. Näsan har börjat rinna. Det är inte så konstigt om jag blir det, för Jeanette som jag jobbar med har varit dunderförkyld hela veckan. Får väl se hur jag känner mig imorgon. Just imorgon har vi styrelsemöte med jobbet på kvällen, så då kan jag ta lite sovmorgon.

Ikväll har jag jobbat lite med bokföringen med min svärfars företag. Imorgon behöver jag bokföra åt Newfoundlandsklubben då vi har styrelsemöte på söndag. Jag vill gärna vara ifatt och ha ekonomin aktuell när det är möte. Periodvis känns det som om jag bara håller på med bokföring för jämnan. Det är jobbet, min svärfars firma och newfoundlandsklubben. Låter kanske inte så mycket, men det tar sin tid. Skönt är det i alla fall att nu när vi flyttat till Trolle Hill slipper vi deklarera jordbruksfastighet.

Nåja, nog om det. Nu är det snart läggdags. Raffemannen och tanten har precis varit ute och nattapinkat 😉 India ligger för det mesta stilla på nätterna. Raffe är däremot lite mer orolig och ska ut och in några gånger. Det är så skönt att ha vår stora veranda med en rejäl grind, så att man kan släppa ut honom där utan att oroa sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...