fredag 1 juli 2016

Ett hav av dill...

Ett hav av dill...
 Min semester har börjat :-) Tänk att jag är ledig i hela fyra veckor. Jag känner lika mycket glädje varje år när det är dags. Vi har nu landat nere på Österlen och som vanligt är det en sån avkopplande känsla att komma hit. Det är som om tiden står still här på nåt märkligt sätt :-) 

Ifjol satte jag två rader med dill i mina odlingslådor och av någon anledning blev skörden gigantisk. Detta har i år resulterat i att vi har dill överallt. Det växer dill i gräsmattan, så när Mats klipper gräset luktar det bara dill :-) Det växer också bara dill i den ena odlingslådan som jag inte satt nånting i alls. Det luktar ju gott i alla fall, och jag har gott om dillkronor till kräftorna när det är dags...

En vacker dillkrona
Imorgon ska jag göra rent nere i källaren. Jag ska sopa golven och plocka undan. Annars har vi ingenting inplanerat alls i helgen. Vi läste i Österlenmagasinet att det är Hamngille i Simrishamn ikväll och imorgon kväll. Vi kanske tar en sväng dit. Nu när hundgården är klar blir det så mycket lättare om vi vill åka iväg på nånting spontant. Då får hundarna vara där medan vi är borta.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...