torsdag 30 juni 2016

Funderingar kring nya huset...

Jag har så smått börjat fundera lite på hur vi ska ha det i det nya huset. Som det ser ut nu så finns det inga mönstrade tapeter alls i något rum. Det är vitmålad väv överallt, och det passar i och för sig i och med att där är mörka stockar i taken och mörka lister. Det jag tänker på först och främst är sovrummet. Där är en fondvägg av mörkare plank. Resten av väggarna är vitmålad väv och en vägg med garderober. 

Så här ser rummet ut nu. Fondväggen och golvet är riktigt fint, tycker jag.
Tapeten jag har i tanke just nu är denna från Ernsts sortiment. Jag tror faktiskt att denna skulle bli riktigt fin där. Vi får väl se. Vi ska köpa en ny säng också har vi tänkt. En kontinentalsäng med beige vadderad sänggavel. Det är ju så lite vägg som ska tapetseras, så det ska väl gå snabbt. Vi har en svåger som är så duktig på att tapetsera och som hjälpte oss mycket i Komstad så vi får väl be honom snällt om han vill hjälpa oss :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Alltså, den där Ernstiga tapeten är to die for! Så himla fin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...