onsdag 8 juni 2016

Penicillin och lupiner...

Lupinerna är så fina nu :-)
Innan vi körde till Österlen i fredags var jag på vårdcentralen pga min förkylning som jag drog på mig under Irlandsresan. Jag fick faktiskt penicillin då jag var helt igenkorkad i hela ansiktet. Jag är bättre nu, men oturligt nog har mina trumhinnor svullnat upp så jag hör jättedåligt. Det är riktigt jobbigt. För två år sen fick jag öroninflammation på båda mina öron och då hörde jag dåligt i tre veckor innan det gick tillbaka. Jag hade hoppats på att det inte skulle bli så nu, men tydligen är det något jag framöver kommer att drabbas av. Konstigt att det bara kan komma så där på äldre dar :-( Nu är det bara att gå och vänta tills det ger med sig. Man får be alla att prata högt och omedvetet så blir man lite osocial då man inte vill vara med folk där någon kan tänkas prata med en.

Nåja, nog gnällt om det. Idag har jag tagit ledigt då vi ska ha urnsättning för min mamma. Jag var på kyrkogården igår och gjorde fint vid graven och nu ska jag ut med hundarna och då ska jag plocka lupiner som jag ska ha med mig. De är så fina :-) Nuförtiden förknippar jag alltid lupiner med student. När både Rebecca och Aron tog studenten har vi plockat och haft lupiner på borden :-)

1 kommentar:

Nilla Q sa...

Usch, det var inte roligt, vet hur jobbigt det är att inte höra ordentligt.
Fina lupiner! Jag förknippar dem med min mormor, vi brukade stanna efter vägen när vi åkte till henne och plocka just lupiner :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...