lördag 25 juni 2016

Då har vi firat...

Årets jordgubbstårta var riktigt smarrig :-)
...midsommar detta året också :-) Som vanligt, höll jag på att säga, var vi hos våra goda vänner i Fårabäck. Fårabäck ligger ute vid havet utanför Åhus, närmare bestämt i Rinkaby. Vi har varit där nästan varje år sen Rebecca föddes. Igår var nog det bästa och varmaste väder vi nånsin har haft under alla dessa år. Det var 28-29 grader och stekande sol. Det har aldrig hänt förut att vi kunnat sitta ute och äta under bar himmel alla måltider :-) Vi sov inte över hos dem utan vid midnatt körde vi ner till Komstad. Då blixtrade det så hela himlen lystes upp och värre blev det ju längre söderut vi kom. När vi kom till Brösarp började det att regna, och när vi väl kom till Komstad öste regnet ner, men det åskade inte som tur var.

Det var jobbigt för doggarna när det var så varmt. Raffemannen satte sig att svalka i det lilla fågelbadet :-)
Det var så skönt att vakna här nere i Komstad. Vi har haft strålande sol idag och vi har gått och pulat med lite av varje en dag som denna då man är lite seg. Jag har vårdat mina mårbacka som jag har i krukor ute. Där är något skott som inte tagit sig, men som tur är så har jag extra, så det är bara att påta ner nya där det fattas :-) Min största kruka har jag ingenting i än så länge, men jag har tänkt mig att köpa ett olivträd och sätta där.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...