måndag 20 juni 2016

Genomförd BPH...

Som sagt. vi var på BPH igår i Lund. Det var riktigt roligt att se hur hundarna reagerade i de olika situationerna. Det var åtta olika moment som genomfördes: främmande person, föremålslek, matintresse, överraskning, skrammel, närmande person, underlag och skott. Raffe var lugn och trygg i alla momenten utom ett och det var närmande person. Det var en person som var utklädd i hatt, solglasögon och lång kappa. Det tyckte han var skumt och skällde ganska mycket och ville inte fram till den personen. Det var lärorikt att se hur han reagerade i de olika momenten och det är alltid något man lär sig om sin hund. Man tror att de ska reagera på ett visst sätt, men gör ett annat :-) Jag trodde t ex att han skulle tveka mer att gå på det konstiga underlaget, men det gjorde han inte. 

När jag kom hem sen på kvällen sålde jag vårt köksmöblemang. Det har jag haft ute på Blocket och det kom en kille och köpte det, så helt plötsligt hade vi ingenstans att sitta och äta :-) Det fick bli en omflyttning här igår kväll. Nu har bordet till vårt matrumsmöblemang blivit köksbord istället. Jag ska försöka sälja så mycket av våra möbler som möjligt tills det är dags för flytt. Sen måste ju huset se någorlunda möblerat ut också vid visningen i augusti. Vi får väl se hur vi får ihopa det :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...