lördag 18 juni 2016

Äntligen flädertider...

Vår familj är väldigt förtjusta i flädersaft, så varje år gör vi en omgång saft eller helst två om det hinns med. Idag blev vi så äntligen färdiga till att ta tag i årets saft :-) Aron kom hem igår från Kalmar och det är mestadels han och jag som gör det varje år. I år har jag följt ett nytt recept som jag hittade på nätet då min receptbok har hamnat i Komstad. Receptet jag följt denna gång finns på "Mitt Kök" och det hittar ni här. Fördelen med detta recept är att där är ingen citronsyra. Jag är lite negativ till citronsyra då det inte är så bra för kroppen, så det blir spännande att se om detta blir lika bra. Här har man fler citroner än i vanliga recept.

Som jag nämnde igår har jag börjat rensa lite här hemma. Idag har vi varit två rundor på tippen. Sen tänkte jag att jag skulle prova att lägga ut lite  mindre grejor till försäljning på en Köp och Sälj-sida på FB. Så idag har jag sålt ett gäng snapsglas som vi inte har nån nytta av längre :-) Helt perfekt! Jag ska lägga ut fler grejer där efterhand.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Vad heter Köp och sälj sidan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...