söndag 3 juli 2016

Gjutjärn är något visst...

Det finns inget bättre än att steka i gamla hederliga stekjärn av gjutjärn. Hemma i Hässleholm använder jag ytterst sällan mitt gjutjärn, men här nere i Komstad har jag bara de gamla gjutjärnen och det är något visst att steka i dem. Det känns som på riktigt liksom :)

Jag har knappt köpt några nya köksredskap alls här i Komstad sen jag tog över huset. Jag har rensat ut det som jag inte tyckte att jag behövde eller som var uttjänat, resten har jag behållit. Däremot har jag köpt några nya vassa köksknivar. Det som heller inte funkade med detta nya kök var kastrullerna eftersom vi satte in en induktionshäll (de gamla gjutjärnen funkar alltid). Vi köpte nya därhemma och tog ner våra gamla hit här istället :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...