onsdag 12 september 2012

Snart iväg...

Klockan är snart åtta och jag ska köra till Kristianstad. Igår började vi att gå igenom den "vanliga" deklarationsblanketten" för privatpersoner. Vi ska fortsätta med näringsverksamhetsdelen idag. Min tanke är ju att jag ska kunna deklarera själv åt oss hädanefter. Vi har ju gården som verksamhet, det är därför vi har lämnat iväg vår deklaration till revisor, men nästa år ska jag nog kunna fixa det själv. Vi har ju inte så himla mycket, men det är ändå lite avskrivningar och periodiseringar man måste tänka på.

Jag fick igår av en kursare på mailen gamla tentor i beskattningsrätt. Herregud, det verkar så himla svårt. Hur ska vi kunna lära oss allt det på 10 veckor? På nåt vis går det väl, men ack och ve säger jag bara. Alla avdrag och icke avdrag...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...