söndag 16 september 2012

Äta ute och lite frisering...

Jag har haft lite problem med Chapman att han kräkts efter att han ätit. Av en händelse fick han sin mat ute direkt på gräset istället och då blev det mycket bättre. Jag vet inte om han åt för fort när han hade maten i sin skål, men detta funkar bra så då gör vi så här istället. Jag ger honom mat tre gånger om dan också nu så att det inte blir så mycket på en gång.

Det har också blivit en omgång med borstarna idag på honom . Jag blev så trött i armarna till sist, men nu är det inte så mycket kvar, bara där uppe på bakbenen. Där kan pälsen verkligen bli tjock och nästintill omöjlig att kamma igenom, men jag försöker tunna ut det så mycket som möjligt.

En trött Chapman i stallet efter all borstning och kamning.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...