torsdag 20 september 2012

Njuter av hösten...

Hösten är min favoritårstid. Luften är hög och klar. Naturens färger är också mer intensiva på ett helt annat sätt än på sommaren. Vårt utebad har verkligen använts flitigt sedan vi skaffade det och mer kommer det att bli i vinter. Vi ska byta vatten också innan vintern.

Här kan jag koppla av en stund insvept i en filt med en god bok. Så länge snön håller sig borta får däckstolarna vara ute. Ser ni Chapmans huvud mellan stolarna?  :))  Han trivs med att ligga här ute, speciellt under matbordet.

Jag försökte mig på att vara "inredare" idag :) Pyntade och dukade så fint jag kunde. Nyponen är verkligen vackra att ha på bordet. Snart åker utemöblerna in för vinterförvaring. I vårt förra hus hade vi ett inglasat uterum. Fördelen med det är ju att man kan sitta "ute" mycket längre på året. När vi flyttade hit saknade jag det i början men här har vi en inglasad veranda istället. Det får duga lika bra.

1 kommentar:

Nilla Q sa...

Åh, vad fint ni har det! Det där med nypon var en bra idé, nu blev jag sugen att göra lite höstfint inför helgen:)

Jo, tävlingen gick bra. Det var en tävling för de minsta, där man fick ha förälder med sig och välja om man ville trava eller skritta. Julias lyckades få sin häst i trav mellan hindren, men så fort han närmade sig en bom eller hinder stannade han och klev över istället för att hoppa (det var ju så lågt!). men Julia var jättenöjd och glad och sååå stolt över sin rosett, så det var verkligen en jättekul dag!
Hon drömmer förstås att vi skulle ha egna hästar som ni och bo på landet istället för att bara få rida 1g/v, för hon älskar verkligen hästar:)

Ha det bra!

Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...