fredag 2 april 2021

Målning och rabarber...

Jag jobbade till lunch igår och sen körde jag direkt och påskhandlade. Sen skulle jag bara hem och packa ihop lite av varje som jag skulle ha med mig till Österlen, men när jag kom hem höll det på att grävas för fibern. Det som ska grävas inne på vår tomt. Nere längs vår väg hålls det på att grävas ner kabel för fullt, så man får ha koll på vilket håll man ska ta för att komma in och ut. Som tur är finns det två utfarter. Vägen går runt liksom. 

De höll väl på nån timme ytterligare efter att jag kommit hem. Så nu ligger där en kabel färdig från vår tomtgräns och in till huset 😊 Nu får vi bara vänta och se när de kommer och gräver nerifrån vägen och upp till oss och vår granne. Jag fick reda på att det är en annan mindre grävare som ska komma och gräva den biten för det är så smalt. Jag hoppas bara att vi får reda på det så att vi inte helt plötsligt blir instängda och inte kommer ut.

Idag är det långfredag och vädret har varit fint men kallt. Vi var iväg med hundarna på morgonpromenad borta vid Gyllebosjön i morse och det var kallt som attans. Jag hade inga vantar med mig, men det hade behövts. Efter lunch var det så pass soligt och varmt att Rebecca började måla de fönster på lusthuset som vi inte hann måla klart på semestern. Där är mycket underhåll på det lilla lusthuset. Man kan inte tro det, men det är det. Det är väldigt utsatt för väder och vind och speciellt då fönsterna som behöver bättringsmålas lite varje år. Vi ska måla övriga väggar också i sommar har vi tänkt, så det kommer att bli riktigt fint.


Jag var iväg och köpte ny jord idag att fylla upp med i mina odlingslådor. Det sjunker alltid lite varje år, så det behöver fyllas på. Måste även visa mina rabarber som börjar komma upp så fint 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...