lördag 3 april 2021

Påskafton...

Då har vi firat ännu en påskafton med riktigt fint väder faktiskt. Solsken och blå himmel även om det varit ganska kallt. Det blev sill, ägg och naturligtvis en Janssons och lite annat plocke till lunch 😊 Sen grillade vi korv ikväll. 

Det blev även en liten utfärd bort till Glimmingehus innan kaffet. Aron och Rebecca gick in i borgen och även in på muséet som ligger där. Jag och Mats väntade utanför med Raffe och Leia. Som vanligt drar de folk till sig som gärna vill prata hund. Trevligt att kunna göra lite reklam för rasen.


Imorgon ska jag sätta mina tomater har jag tänkt. För två år sen köpte jag ett odlingsbrätte, tror jag det heter, med tillhörande plastlock. Det är som ett miniväxthus till fröer och små skott innan man sätter om de in större krukor. Ja, ni vet nog vad jag menar. Jag tänkte jag skulle sätta tomatfröna i detta. Jag visar imorgon 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...