måndag 5 april 2021

Snö och Annandag påsk...

Jag hade ju tänkt vinna en bil igår på Bingolotto haha.... 😊 men vi hade dragit nitlotterna. Inte minsta lilla vinst på nån av våra lotter, så vi får lugnt fortsätta att gå till jobbet framöver 😁

Idag har det varit värsta vintervädret. Det var vitt på marken imorse när vi vaknade. Det smälte i och för sig undan, men sen på eftermiddan kom värsta snöstormen.

Mats och jag hade kört med två bilar ner till Österlen så Mats körde hem före mig idag. Jag behövde jobba lite och ni vet ju att där nere har vi fiber, men inte på Trolle Hill. Inte än, men snart 😊 I alla fall, när Mats kom hem till Trolle Hill såg det ut så här:


Helt sjukt! När han skickade den bilden snöade det ingenting på Österlen, men ett par timmar senare kom ovädret dit ner. Som tur var drog det över snabbt, så det var inga som helst problem för mig att köra hem. Nä, nu får det vara slut med snö för i år. Nu vill vi ha lite värme 🌞

Jag som hade tänkt sätta potatis idag. Det blev det inget med, det får bli nästa gång...

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Ja, man kunde tro att det var annandag jul istället för påsk! Usch, jag blev nästan lite på dåligt humör när det var sånt väder igår. Konstigt hur vädret kan styra hur man känner sig.
Idag är det bättre, men ingen värme!
Jag och Hönorna är ute och luftar oss i trädgården nu. Måste vakta dem hela tiden eftersom vi har så mycket rovfåglar här nu.
Sköt om dig!
Kram från Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...