lördag 24 april 2021

Mina fröer är nere...


Nu har jag fått ner det i jorden som jag planerade i alla fall. I denna odlingslådan på bilden har jag nu satt sallad, morötter, rädisor och sättlök. Plus att jag petade ner tre st vitlöksklyftor också 😊

I de blå/beige urnorna vid sidan har jag efter att jag tog denna bilden satt luktärtor som jag tänkte skulle växa sig uppför gallret in till hundgården. Sen har jag även fått ner potatisen i en av mina andra odlingslådor. Så jag är nöjd med dagens uppdrag 😊

Vad har vi annars gjort idag då? Jo, i förmiddags var vi en runda till tippen och slängde en massa som vi samlat ihopa i källaren. Skönt att få iväg det. Som vanligt var vi imorse borta vid Gyllebosjön och gick med hundarna. Så fint där var, solen sken och sjön var spegelblank. 

Men himla kallt är det fortfarande varenda dag. Nä, lite värme vill vi allt ha nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...