söndag 4 april 2021

En kall pÄskdag...


Flitens lampa har lyst idag minsann 😊 Jag har satt mina tomatfrön. Under det gröna trĂ„get Ă€r dĂ€r ett genomskinligt lock som man sĂ€tter ovanpĂ„ sĂ„ blir det som ett minivĂ€xthus. Nu stĂ„r det i lusthuset, men jag fĂ„r nog ta hem det, sĂ„ att jag kan vattna och ta hand om det ordentligt. Skönt att ha det gjort i alla fall. Nu fĂ„r vi bara hoppas pĂ„ att de tar sig ocksĂ„.

Vi har ocksÄ lagat en av odlingslÄdorna dÀr stommen eller trÀformen rÀttare sagt gÄtt isÀr i ena hörnen. DÀr fick Mats grÀva ur jorden och förstÀrka och skruva ihop igen. Nu sitter det rejÀlt samman. Sen vÀnde vi pÄ jorden och fyllde pÄ med ny fin jord. Vi gjorde likadant med lÄdan dÀr vi odlar potatis, sÄ imorgon tÀnkte jag faktiskt grÀva ner den sÀttpotatis jag har med mig.


MÄlningsarbetet har ocksÄ fortsatt idag. Nu Àr dörren in till lusthuset fÀrdigmÄlad och bÀttringen Àr ocksÄ klar vid fönsterna dÀr det behövdes. Vi hade sÄn tur att vi gjorde detta pÄ förmiddan för sen blev det sÄ himla kallt sÄ vi ville inte vara ute lÀngre. Det har verkligen varit en kall pÄsk i Är. Vi har haft frost hÀr varje morgon.

IkvĂ€ll blir det Bingolotto PĂ„skspecial 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...