söndag 25 april 2021

Fått ordning på mina pelargoner...

Som vanligt körde vi bort till Gyllebosjön i morse och gick vår runda. Vi mötte en liten havapoo (ägaren sa så i alla fall) som Raffemannen tyckte såg spännande ut 😊 Fastän han är åtta år så blir han lika uppspelt nästan varenda gång vi möter andra hundar. Vissa mer än andra.


Det var väldigt skönt borta vid sjön, speciellt när man går på den sidan där morgonsolen lyser. Nu är där fullt med ramslök, vitsippor och även gulsippor. Just gulsippor har vi inga alls i skogen hemma på Trolle Hill. Där är bara vitsippor.


Kolla in mina rabarber som har kommit upp så fint. Nu dröjer det inte länge innan vi kan göra första rabarberpajen. Ser ni växtstöden jag satt upp runt rabarbern? 😊 Min egen lilla uppfinning. Ett pinkskydd när man har hanhund haha... Jag flyttar ut stöden allt eftersom rabarbern växer. Funkar perfekt!


Innan vi körde hem idag gjorde jag iordning alla mina pelargoner som jag haft i källaren för vinterförvaring. Jag rensade och klippte ner dem. Nu har jag satt allihopa ute i lusthuset. Det blir som ett orangeri där 😊 Det är första gången jag gör så, så det ska bli spännande att se hur det blir. Jag hoppas inte att det blir för varmt för dem, men jag provar att göra så här i år. Jag tänkte ha dem där nu tills jag kan placera dem ute. 

Det blev också många nya plantor av det jag klippte ner. De har jag tagit med mig hem och satt i vatten. De kommer jag att plantera i krukor sen när där börjar bli rötter.


Ja, då var denna helgen snart slut. Det går alldeles för fort 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...