tisdag 27 april 2021

Nu har det börjat grävas...

Jag jobbade hemma igår och det passade bra då de började gräva för fibern. Tydligen börjar de uppe hos oss och går neråt längs vägen. Imorse körde jag till jobbet innan de satte igång och i eftermiddag när jag kom hem hade de nog precis slutat för dagen. Då hade de kommit halvvägs. Imorgon får jag nog köra riktigt tidigt om jag ska komma ut för den biten som är kvar är där stengärde om båda sida vägen så då kommer man absolut varken ut eller in när de väl börjat. 


Ikväll har jag faktiskt sprungit också. Det blev en liten runda på 2,5 km. Jag höll mig hemomkring 😊 Jag sprang ut i skogen och bort till vår lilla "sjö". Sen sprang jag runt den två varv och hem igen. Jag var lite osäker på hur långt det var, men jag ska ta den tre varv hädanefter så blir det en lagom sträcka på nästan 3,5 km så här en vardagskväll efter jobbet. Känns bra rent mentalt att jag vet att jag nu sprungit mer än bara den vanliga löpträningen med gruppen 😊 

Vi ska ha träning med jobbet under hela maj en gång i veckan, utomhus. Det börjar på måndag. Det vill man ju inte missa. Man undrar ju hur många som kommer att vara med.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...