söndag 18 april 2021

Nu är det sått...

Då var vi hemma igen från Öland. Vi kunde bara konstatera att ju längre inåt landet och söderut vi körde ju varmare blev det. Men, men vi har haft en mysig helg ändå även om det varit kallt och blåsigt. 

När jag packat upp allt och satt på tvättmaskinen 😉 gick jag ut i trädgården och fyllde på min ena pallkrage med jorden jag köpte för nån vecka sen. Så nu har jag satt gräslök, persilja, sallad och lök i denna. Nu måste jag iväg och köpa mer jord så jag kan fylla den andra också. Det går åt mer jord än man kan tro.

Det ska verkligen bli spännande att se om det kommer att komma upp nånting. Jag har hela tiden tänkt att här uppe i skogen kan jag inte odla nånting, men nu gör jag ett försök. Varför skulle det inte gå? Fortsättning följer, jag kommer att visa första lilla tecknet på liv i pallkragen 😊

Min första pallkrage hemma på Trolle Hill

Den lilla pallkragen som jag hade med mig till Öland gjorde vi klar igår. Vi vattnade rejält både igår och idag innan vi åkte, men Rebecca ska åka dit nån helg och vattna. Det är bara veckorna fram till Kristiflygare som Rebecca behöver kolla till den för sen är där folk i stugan ända fram till augusti. Även om vi inte själva får glädje av den så hoppas jag att det kommer upp nåt av det vi sådde, annars är det upp till var och en som är i stugan att så vad de vill 😊

Minipallkragen på Öland 😊

Nu när värmen kommer är det dags att ta tag i trädgården här hemma. Jag brukar alltid börja med att "vårstäda" i vattenfallet ner till dammen. Där är en del att klippa ner och Mats brukar blåsa bort alla gamla löv från i höstas. Det blir min kvällsysselsättning denna vecka efter jobbet 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...