tisdag 30 mars 2021

Det är aldrig fel med en Janssons...

Idag var jag på apoteket och hämtade ut Bravecto till hundarna, alltså fästingmedel. Både Raffe och Leia har haft några enstaka på sig de senaste dagarna så nu var det dags. Jag har varit förutseende med att ha recept hemma, så det var bara att hämta ut. Nu har de fått dem också (med lite leverpastej) 😊 så nu är det ajöss med de räliga småkrypen.

Då det varit riktigt skönt vårväder idag längtar man ju extra mycket till påsken och ledigheten 🐣 Så mycket att jag faktiskt gjorde en Janssons till oss ikväll. Jag är som besatt av den rätten 😀 Jag gör den alltid till jul och påsk och sen några gånger inför de helgerna också. Kanske nångång på hösten också när mörkret kryper på. Den passar alltid egentligen, haha....

En trött Raffe och en Janssons i ugnen, en bra kombo 

Jag kan inte nog tänka på hur skönt det ska bli med några dagars ledigt nere på Österlen. Den årliga diskussionen om vi ska inhandla ett spabad har dykt upp igen. Varför är det alltid så om våren? Nu blev det extra aktuellt också då vi igår såg att ett av grannhusen fick en leverans på ett sådant. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...