torsdag 18 mars 2021

Fröer...

Efter jobbet idag körde jag på måfå bort till Öspab för att se om de öppnat för säsongen, och det hade de 😊 De hade tydligen öppnat förra veckan. Jag skulle ha lite blommor till kyrkogården och då passade jag även på att köpa lite fröer. Det blev inte så mycket, men en början i alla fall.


Jag köpte fyra st pallkragar ifjol till att ha här på Trolle Hill. Jag satte dem två på höjden så det blev totalt två odlingsbäddar. Jag vill ha dem lite högre så att inte hundarna är uppe och trampar i dem. Min tanke var ju att jag skulle så i dem redan ifjol, men det hanns inte med så det får bli detta år istället. Nu står de klara och redo för denna odlingssäsongen så det är bara ny jord som ska i, sen är det klart att så i dem.  Lite sallad, gräslök och persilja måste man ha. Några tomatplantor ska jag också ha i år, tänkte jag, men det blir i krukor såklart.

Jag ska också se om jag kan ta några jordgubbsrevor nerifrån Komstad och sätta i den ena pallkragen. Jag är bara skeptisk till att här är för mörkt, men man får prova. Ska bli roligt att ha nånting att odla här hemma också och inte bara i Komstad. Fördelen är ju som jag sagt innan att här är det lättare att sköta och passa med vattning och så.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...