tisdag 2 mars 2021

Röj, rens och operation...

I helgen som var började vi att röja och rensa så smått på vår framsida. Vi fyllade en släp som Mats var på tippen igår och tömde. Precis vid ena sidan av vår infart har det sett ganska risigt ut, men nu klippte jag ner det mesta av en stor en som knäckts på flera ställen. Känns inte bra att klippa ner en en, men den var riktigt ful och det hade inte blivit nåt bra av den då flera grenar var brutna.


Det blev genast mycket bättre och luftigare. Jag tror att jag ska flytta nån liten rhododendron dit och se om den kan rota sig. Jag tog också bort en massa murgröna från muren så den syns mer och jag tror att jag ska fortsätta längs muren och ta bort ännu mer. Det är fint när muren syns 😊


Det var bra att vi hann göra lite sånt här denna helgen för på fredag ska Mats operera sin ena häl och vi vet inte riktigt hur rörlig eller rättare sagt orörlig han blir efteråt. Det kommer säkert att ta några veckor innan han känner sig någorlunda som vanligt igen. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...