fredag 26 mars 2021

Ryggskott och nya källarluckor...

Då var det fredag igen och tänk att mars månad snart är slut också. Nu är det vår på riktigt 😊 Ett vårtecken hemma på Trolle Hill är att en ringduva dök upp häromdan. Sen imorse var där tre stycken. Ifjol hade vi ett gäng som höll till där och det verkar som det blir likadant i år. Det är många som inte tycker om duvor, men jag gillar dem.

Jag åkte på ett smärre ryggskott igår kväll. Jag skulle lasta in en säck med hundfoder i bilen och på nåt sätt lyckades jag vrida till mig. Sån jäkla otur! Jag får köra lite yogaövningar nu i helgen så hoppas jag på att det blir bättre.


Jag fick en glad överraskning i eftermiddag. Mats körde ner till Österlen tidigt imorse för att han skulle till Glimmingehus. Bygget med den nya bron över vallgraven börjar gå mot sitt slut och denna helgen öppnar de även för säsongen där. I alla fall så hade han även hunnit med att göra nya luckor till källarnedgången innan jag och hundarna kom. Så himla fina de blev 😊 Nu ska de bara målas och handtaget ska på också, sen är de klara.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...