söndag 14 mars 2021

Lite trädsnack...

En sån här helg då vi varit nere på Österlen längtar jag speciellt mycket till våren. Tänk att få ta ut utemöblerna och städa av i lusthuset 😊 Jag ser såå mycket fram emot det... I år ska också lusthuset målas och vi har även två fönsterpartier kvar att måla från i höstas.

En liten men fin äppleskörd blev där för två år sen 😊🍎

Något som ligger lite närmre fram i tiden är att jag i år ska köra ett nytt grepp på mina små fruktträd. Jag får aldrig nån större mängd av äpplen. Kanske jag klipper dem för hårt, men i alla fall så har jag bestämt mig för att bara klippa alla nedåtgående grenar och de som ev korsar varandra och även de som växer ut från stammen. Alla andra ska få vara kvar. Jag gör ett test och ser om det blir bättre skörd då. Alla sätt är bra utom de dåliga 😉 Sen har jag fått för mig att där kanske är nån sjuka på det större äppleträdet. Det blommar fint, men sen bara skrumpnar nästan alla äpplena innan de är färdiga. I alla fall så har jag två äpple och ett päronträd. Päron blev där riktigt gott om i fjol, så det var väl ett bra päronår, så jag räknar inte med att där ska bli lika gott om det i år. Känns som det brukar bli lite vartannat år. 

Sen ska det i ny jord i mina odlingslådor och jag ska köpa lite nya fröer. Så mycket roligt som väntar i trädgården framöver 😊 Jag antar att ni längtar också... ?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...