tisdag 11 oktober 2022

Uppdatering Leia...

Jag har varit hos veterinären med Leia i eftermiddag. Han tog bort stygnen och vi behöver inte bandagera tassen längre. Nu räcker det med att hon har sin sko på sig när vi är ute för att det inte ska komma smuts i det. Hon behöver inget skydd på det när vi är inne, men man får hålla koll på henne så att hon inte slickar på det. Skönt att det kommit så här långt nu 💗

Mats hade ett flak ägg med sig hem häromdan från jobbet, så ikväll blev det gammaldags hederlig fläskpannkaka. När barnen var mindre gjorde jag det rätt så ofta, men nu har vi inte haft det på ett bra tag. Ingredienserna är inte många. 4 dl mjöl, 1 tsk salt, 8 dl mjölk och 4 ägg. Jag la ett paket med tärnat fläsk i botten på braspannan innan jag hällde i smeten. Jag lät även smeten vila 10 minuter när jag blandat ihop allt.

Gott blev det 😊 och nu har vi varsin lunchlåda till imorgon också.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...