onsdag 19 oktober 2022

Sticka grytlapp...

Är ni bra på att sticka? När jag var yngre stickade jag en del. En kofta och en tröja lyckades jag åstadkomma i senare tonåren. På 80-talet var det ganska populärt att sticka, men sen efter att barnen kom har jag helt tappat det. 

I alla fall.. i lördags på vår pysseldag stickade några av de andra grytlappar. En speciell modell av grytlapp som är avlång och dubbel och stickas på rundsticka. Jag har aldrig stickat på rundsticka. Jag hittade ett trevligt mönster på nätet som inte är så avancerat, ett pippirandigt. Att sticka med flera färger har jag inte gjort alls mycket så detta känns lagom svårt, tänker jag.


Häromdan beställde jag garn och rundsticka som jag hämtade ikväll, så nu ska jag försöka komma igång med detta. Vi får se hur det går. Är det så att jag fastnar finns ju hjälp att få 😊


Bild från nätet som jag inspirerades av

Den kommer att se ut som på bilden fast tre till fyra ggr så lång och på kanten runtom virkar man picoter. Vad tror ni? 😀

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...