söndag 16 oktober 2022

Kvittenmarmelad och muffins i helgen...

Vilket oväder det drog över här i eftermiddags. Det haglade, regnet öste ner, det blixtrade och mullrade. Hela spannet på en gång... Som tur var gick det över relativt snabbt och solen kom fram igen. 

Jag gjorde kvittenmarmelad på vår pysseldag igår. Körde bort till Aron på förmiddagen och plockade några stycken. Tre burkar i denna storleken blev det 😊 Vi provade den i morse till frukosten och då hade den blivit rejält fast i konsistensen. Jag kan inte säga att den har jättemycket smak, men den är god. Man skulle ha citronsaft och citronskal i också tillsammans med kvitten, och man känner citronsmaken.


Som vanligt gröpte jag ur en pumpa också och borrade hål i form av blommor. Vi tände den på kvällen borta hos våra goda vänner så den blev kvar där. Kanske jag köper en ny och gör en till oss själva här hemma lite närmare november.

Tydligen ville jag fortsätta i köksregionen även idag 😊 för efter lunch fick jag för mig att göra några muffins med en klyfta äpple i.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...