fredag 19 augusti 2022

Padelkurs...

Då har första arbetsveckan passerat. Lika snabbt som vanligt. Jag måste ha ett jobb där det händer väldigt mycket för rätt vad det är så är det fredag igen 😊 

En rolig grej som hände igår på jobbet är att vi fick nys om att det skulle starta en nybörjarkurs i padel bara för damer i en av hallarna här i stan. Så nu är vi fem st som har anmält oss till detta. Det ska bli jätteroligt 😊 Oturligt nog är det på samma dag som jag har löpningen, men padeln ska vara sex gånger så de veckorna får jag stå över löpningen. 

Hur går det med Cindy då? Jodå, hon är ett riktigt litet yrväder. Hon är nog den vildaste och modigaste newfoundlandsvalp jag har haft. Hon har utökat sitt område här på tomten jättesnabbt. Annars brukar de hålla sig ganska nära den första tiden och utöka efterhand, men redan dag två sprang hon ner till hundgården och kollade där. Nu går hon till baksidan och runt dammen och jag märker att hon vet precis var hon är och hittar rätt här. Hon känns väldigt stor/vuxen i sitt sätt. Jag ska faktiskt börja träna henne lite så smått alla redan med "sitt" och sånt där 🐶


Som vanligt blir det lite blandat Österlen och hemma den här helgen. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...