söndag 14 augusti 2022

Arbetsdag imorgon och lite nya valprutiner...

Då var semestern slut för i år. Det blir lite nya morgonrutiner i och med att man har en valp nu. I vanliga fall brukar det första jag gör gå ut och ge hundarna mat. Sen går vi in och jag duschar och äter frukost och har man vuxna hundar så går de och lägger sig, men det funkar ju inte riktigt så med en liten valp. Nu får jag nog duscha först innan jag går ut och ger hundarna mat och de kommer in. Det går inte att ha Cindy fritt i huset medan jag duschar, haha... Med en liten valp kan allt hända 😊


En annan grej blir också att jag måste köra hem varje lunch och ge Cindy mat. Valpar ska ha mat tre gånger om dan. Ett halvår framåt blir det att jag får göra så, därefter räcker det med att de får mat morgon och kväll. Förhoppningsvis kan jag jobba hemifrån vissa eftermiddagar så att jag slipper köra fram och tillbaka alla dagar. Så det kommer att funka bra 💞

Jag håller på att läsa bok nr 3 nu av "De sju systrarna". De är ju bara så bra, kan verkligen rekommenderas 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...