tisdag 28 juni 2022

Veterinär imorgon...

Imorgon bitti ska jag iväg med Leia till veterinären. De ska öppna upp en av hennes trampdynor. Hon fick en skada i den för länge sen och det läkte bra. Trodde jag, men med facit i hand skulle jag såklart åkt iväg och fått såret undersökt. Förmodligen har det kapslats in nånting som gör att hon nu är öm när hon går på vasst underlag. Det har blivit värre på sista tiden så det är tvunget att vi gör nånting åt det. Nu får man bara hoppas på att det blir bra också 💗

Jag vill ju gärna vara förberedd på olika scenarier som kan uppstå efteråt, så idag efter jobbet var jag iväg och köpte ett par "skor" till henne. Bra att ha i reserv om det skulle behövas. En ny tratt hade jag också i mina gömmor här så det behövde jag inte iväg och köpa. Jag har en sån uppblåsbar ring också, men de är inte så tillförlitliga att inte hunden kommer åt där de inte ska. Där är ju tratten mycket mer att lita på.

Det finns tydligen tratt i mjukt material också

På tal om tratt så är ju de stora åbäkena så himla tradiga att sätta på hundarna. De välter ju allting i sin väg med dem på och öroninflammationen kommer ju som ett brev på posten. Jag såg en bild på en hund en gång som hade en annan grej runt halsen. Det var som en platt grej som man bara trädde över huvudet. Den stod rätt ut från kroppen istället för att som tratten gå framför huvudet. Ska googla på det...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...