lördag 18 juni 2022

Idag blir det vägröj och sen fest...

Idag är det vägröjardag här hemma, så nu ska snart arbetskläderna på 😊 Vi boende längs med vägen hjälps åt på förmiddagen med efterföljande korvgrillning till lunch. Sen är det fest ikväll hos en av grannarna som har gott om plats för alla. Trevlig tradition!

Kolla vilken skitig hund vi har här, haha... Bokarna fäller så mycket skräp av diverse slag hela våren, så så fort hundarna lägger sig ner fastnar allting i pälsen. Som tur är åker mycket av igen när de skakar sig, men man får ha kardan till hands hela tiden och försöka borsta av resten innan de går in 💗


Jag har en styck bärbuske här på Trolle Hill. En krusbärsbuske som jag fick av en god vän för några år sen. Den har växt för varje år och i år är där mycket bär på den. Kul! Jag får ta och plocka av dem när de är klara och antingen göra kräm eller frysa in.


Nä, nu får jag ta och göra mig iordning och på med arbetskläderna och ut och röja väg 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...