måndag 20 juni 2022

Flädersaften är igång...

Oj vad det har blixtrat och dundrat här i eftermiddag. Jag satt inne på mitt kontor och trodde först att det var nån container som tömdes eller nåt, haha... Lite läskigt är det med åska, tycker jag 🗲

Jag satte igång en sats med flädersaft i lördags. Så himla gott, den godaste saften enligt mig 💗 Kanske jag hinner med ytterligare en omgång innan blommorna är slut. Receptet jag använder mig av består som vanligt av 60 blomklasar, 8 citroner, 2 liter vatten och 2 kg socker. Man får ha fler citroner om man som jag inte vill ha citronsyra.


Då är det bara tre arbetsdagar kvar till midsommar. Jag har inte handlat så mycket än till det, men sillen och gräddfilen står i kylskåpet. Jag köpte också på mig ett par burkar ansjovis ifall andan faller på att jag vill göra nån Janssons. Kan vara bra att ha då😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...